Baffo, Bruno och Zlatan

Det blev som jag förutspådde i förra veckan, HIF:s Joseph Baffo blev förste man på HBK:s plussida inför 2014.
Ett spännande nyförvärv som redan som 18-åring var lysande i allsvenskan, men som efter en axeloperation hösten 2012 och tappad ordinarie plats nu behöver speltid för att fortsätta utvecklingen.
Den kan han få i HBK – inte minst med gamle HIF-bekantingen Reine Almqvists hjälp.
Men mer lär vara på ingående.
Det behövs – och främst då på centralt mittfält.
– Men allt utanför HBK är inte guld som glimmar. Därför ska det till riktigt bra spelare för att slå sig in i startelvan, påpekade Jens Gustafsson.
Som helst vill ha spelaren/spelarna klara till att HBK åker på träningslägret i Spanien den 12 februari, där motståndaren i träningsmatchen till 99 procent nu är klar; Åtvidaberg.
Det blev med andra ord en hektisk söndag med redigering och HBK-förvärv och dagen dessförinnan en tripp till ett snöigt, svinkallt Blekinge och HBK:s säsongspremiär mot Lasse Jacobssons Mjällby.
Det var jag, tio tappra HBK-supportrar och några hundra i publiken på konstgräset vid Strandvallen.
Bakåt såg det lika stabilt ut som det såg tunt ut framåt. Men det är så prioriteringen också ligger och det nya försvarstänket – som ni kan läsa om på webben och i tidningen – känns spännande.
Men som sagt var – ett kungarike för en spelmotor.
Tidigare i veckan var jag och såg premiären av Rock of Ages på Rondo i Göteborg. En riktig nostalgifest som kan rekommenderas med Kee Marcello i högform, en fullständigt galen Per Andersson, Reine från Tre Kronor, ja alltså, Beritram Heribertsson och – övriga medverkande må ursäkta, kungen av dem alla, Bruno Mitsogiannis!
Han var briljant redan i huvudrollen i den svenska versionen av We WIll Rock You. Här är han ännu bättre och äger scenen med sin röst och utstrålning.
Så om inte han blir nästa stora svenska musikalstjärna vet då inte jag vem som blir det.
Mer ”kungar”: Zlatans Volvo-reklam där han pratar sig igenom en av verserna i nationsången har fått nästan löjligt stora proportioner. Volvo jublar förstås, men själv tycker jag det charmigaste är att han gör reklam för just svenska (nåja) Volvo och inte Ferrari, Lambourgini eller Porsche.
I morgon blir det skidåkning med några av HBK-arna. Jodå, ni läste ni – skidåkning! Återkommer till det.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *